“Ik ben niet zo’n saaie doorsnee advocaat, dus het mag best wel wat afwijken van wat iedereen altijd doet.” Aldus Armin Vorsselman die mij vroeg een visuele identiteit te ontwerpen voor zijn eigen onderneming inclusief het front- en backend van zijn website en daarnaast alles wat nodig was om zijn nieuwe huisstijl door te voeren in al zijn uitingen.
Vormgeving
Queenfishers
Toen eigenaresse Lianne plannen had voor het starten van haar bedrijf spotte ze een IJsvogel die op dat exacte moment een duikvlucht maakte naar zijn prooi in het water. Recht op zijn doel af. En toen wist ze het: dit moet mijn logo worden. In het engels betekent IJsvogel ‘Kingfisher’ dus Lianne maakte daar de vrouwelijke variant in meervoud van: ‘Queenfishers’. Na een aantal jaar was het tijd voor een vernieuwing van de huisstijl en dus ook IJsvogel. Aan mij de eer om deze IJsvogel 2.0 te ontwerpen met bijbehorende kleuren, lettertypen en een compleet nieuwe website.
Wijkmakers
Wijkmakers dragen dorpen en wijken in de gemeente Groningen een warm hart toe. Ontmoeten elkaar, leren van elkaar en werken aan oplossingen voor ingewikkelde problemen.
In opdracht van de Gemeente Groningen en KAW architecten ontwierp ik de visuele identiteit, het webdesign en diverse uitingen. Kernwoorden: stoer, inspirerend en Gronings. Herkenbaar en tijdloos. Geen collegezalen, maar fietsen door de wijk, de handen uit de mouwen en doen.
Insta Stories
Insta Stories. Wie kent ze niet. Ze zijn een perfecte manier om je volgers te informeren, dynamisch en leuk om naar te kijken. Met een beetje creativiteit kan je veel vertellen in een heel korte tijd. Voor enkele opdrachtgevers heb ik stories gemaakt met diverse animatietechnieken.
Relephance
Relephance. Een samenvoeging van Elephant en Relevance. Oftewel relevant zijn voor olifanten. Dit merk verkoopt via Bol.com hoofdzakelijk artikelen voor de reisbranche en levert daarmee een bijdrage aan het welzijn van olifanten in toeristengebieden. De slogan “Love ‘em don’t ride ‘em” slaat op het gegeven dat olifanten die in toeristengebieden worden ingezet, hun ‘kunstjes’ alleen maar kunnen doen door eerst jarenlang te zijn mishandeld.
Van elke verkocht artikel gaat er een dollar naar de olifantenopvang waar deze bedreigde dieren van een rustige oude dag kunnen genieten.
Boer&Recht
Linda Boer, jurist Agrarisch recht en Omgevingsrecht, opgegroeid in een boerengezin dus weet als geen ander met welke juridische zaken agrariërs te maken hebben. Na jaren te hebben gewerkt bij een landelijke partij heeft ze de keuze gemaakt haar eigen bedrijf te starten. Ik maakte de visuele identiteit, het huisstijl-drukwerk en de website.
Academische Werkplaats VB&GG
De Academische Werkplaats Verstandelijke Beperking & Geestelijke Gezondheid verzamelt, onderzoekt, beschrijft en ontwikkelt. Professionals, ervaringsdeskundigen en wetenschappers uit de verstandelijke beperking, psychiatrie en huisartsgeneeskunde werken er samen aan kennis om diagnostiek, behandeling en begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking met complexe problematiek te verbeteren.
Samen maken we kennis.
Ik ontwierp de visuele identiteit, het beeldconcept, de pay-off, de (nu nog tijdelijke) website en diverse communicatiemiddelen.
Dierenkliniek Stad & Westerkwartier
Dierenartsenpraktijk Zuidhorn en Dierenartsenpraktijk Reitdiep wilden met een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit samen gaan. Aan mij werd gevraagd dit gehele traject op me te nemen. Het resultaat is een nieuwe naam met een fris logo, kleurgebruik en typografie waarmee ik de basis heb gelegd voor de uitrol naar diverse middelen.
CDA Groningen Provinciale Staten verkiezingen
De campagne van de Provinciale statenverkiezingen van het CDA Groningen had de kernthema’s: energie, wonen, werkgelegenheid en landbouw. Deze CDA-thema’s heb ik door middel van o.a. video’s via sociale media en regionale TV onder de aandacht gebracht van de kiezers. Naast deze video’s heb ik divers ander ondersteunend campagnemateriaal ontwikkelt zoals posters, abris, het verkiezingsprogramma, flyers, bierviltjes, online banners, etc.
Waterschap Noorderzijlvest
In aanloop naar de komende waterschapsverkiezingen was het idee van Waterschap Noorderzijlvest om de mens achter het waterschap te portretteren. In Opdracht van reclamebureau GH+O in Leeuwarden heb ik het 32 pagina’s tellende boek ontworpen genaamd “De luu (lui) van Noorderzijlvest”. In overleg met de klant koos ik voor een frisse stijl waarbij Waterschap Noorderzijlvest duidelijk de afzender is. Met een nieuwe typografie en vormgeving en prachtige fotografie van Team Horsthuis is het een prachtig boek geworden en misschien wel de aanzet naar een nieuwe huisstijl voor het waterschap.