“Ik ben niet zo’n saaie doorsnee advocaat, dus het mag best wel wat afwijken van wat iedereen altijd doet.” Aldus Armin Vorsselman die mij vroeg een visuele identiteit te ontwerpen voor zijn eigen onderneming inclusief het front- en backend van zijn website en daarnaast alles wat nodig was om zijn nieuwe huisstijl door te voeren in al zijn uitingen.
Logo
Queenfishers
Toen eigenaresse Lianne plannen had voor het starten van haar bedrijf spotte ze een IJsvogel die op dat exacte moment een duikvlucht maakte naar zijn prooi in het water. Recht op zijn doel af. En toen wist ze het: dit moet mijn logo worden. In het engels betekend IJsvogel Kingfishers, Lianne maakte daar de vrouwelijke variant van: Queenfishers. Na een aantal jaar was het tijd voor een vernieuwing van de huisstijl en dus ook IJsvogel. Aan mij de eer om deze IJsvogel 2.0 te ontwerpen met bijbehorende kleuren, lettertypen en een compleet nieuwe website.
Wijkmakers
Wijkmakers dragen dorpen en wijken in de gemeente Groningen een warm hart toe. Ontmoeten elkaar, leren van elkaar en werken aan oplossingen voor ingewikkelde problemen.
In opdracht van de Gemeente Groningen en KAW architecten ontwierp ik de visuele identiteit, het webdesign en diverse uitingen. Kernwoorden: stoer, inspirerend en Gronings. Herkenbaar en tijdloos. Geen collegezalen, maar fietsen door de wijk, de handen uit de mouwen en doen.
Relephance
Relephance. Een samenvoeging van Elephant en Relevance. Oftewel relevant zijn voor olifanten. Dit merk verkoopt via Bol.com hoofdzakelijk artikelen voor de reisbranche en levert daarmee een bijdrage aan het welzijn van olifanten in toeristengebieden. De slogan “Love ‘em don’t ride ‘em” slaat op het gegeven dat olifanten die in toeristengebieden worden ingezet, hun ‘kunstjes’ alleen maar kunnen doen door eerst jarenlang te zijn mishandeld.
Van elke verkocht artikel gaat er een dollar naar de olifantenopvang waar deze bedreigde dieren van een rustige oude dag kunnen genieten.
Boer&Recht
Linda Boer, jurist Agrarisch recht en Omgevingsrecht, opgegroeid in een boerengezin dus weet als geen ander met welke juridische zaken agrariërs te maken hebben. Na jaren te hebben gewerkt bij een landelijke partij heeft ze de keuze gemaakt haar eigen bedrijf te starten. Ik maakte de visuele identiteit, het huisstijl-drukwerk en de website.
Logo Mariska de Groot fotografie
Fotograaf Mariska de Groot (voorheen Grotografie) wilde voortaan haar eigen naam gebruiken. Aan mij de eer om haar nieuwe logo te ontwerpen. Clean met een knipoog naar het vakgebied en ondersteunend aan de mooie kleurrijke en zwart/wit beelden die Mariska maakt.
Academische Werkplaats VB&GG
De Academische Werkplaats Verstandelijke Beperking & Geestelijke Gezondheid verzamelt, onderzoekt, beschrijft en ontwikkelt. Professionals, ervaringsdeskundigen en wetenschappers uit de verstandelijke beperking, psychiatrie en huisartsgeneeskunde werken er samen aan kennis om diagnostiek, behandeling en begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking met complexe problematiek te verbeteren.
Samen maken we kennis.
Ik ontwierp de visuele identiteit, het beeldconcept, de pay-off, de (nu nog tijdelijke) website en diverse communicatiemiddelen.
Dierenkliniek Stad & Westerkwartier
Dierenartsenpraktijk Zuidhorn en Dierenartsenpraktijk Reitdiep wilden met een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit samen gaan. Aan mij werd gevraagd dit gehele traject op me te nemen. Het resultaat is een nieuwe naam met een fris logo, kleurgebruik en typografie waarmee ik de basis heb gelegd voor de uitrol naar diverse middelen.
Restyle logo GHBS
Met de komst van social media en diverse hockey-apps bleek dat het ‘oude’ logo van GHBS niet goed uit de verf kwam op digitale uitingen. Ik stelde een restyle voor waarbij het logo een compactere vorm zou krijgen en daardoor beter te gebruiken op social media en in mobiele apps. En omdat de club in 2019 het 90 jarig bestaan viert is dat ook direct meegenomen in het gerestylede logo.
Lustrum-shirt hockeyclub GHBS
Nadat ik al eerder het GHBS uit- en thuis tenue, de website en onlangs het GHBS logo (en vele andere middelen op de club) onder handen heb genomen, is mij dit keer gevraagd het jubileumshirt te ontwerpen voor het 90 jarig bestaan van de club. In het ontwerp heb ik het geblokte club-shirt en het huidige clubhuis (de drie puntige daken op de achtergrond) terug laten komen. Een groot deel van de opbrengst van de verkoop van dit shirt komt ten goede aan het nieuw te bouwen clubhuis.